mandag den 19. december 2011

Mit online møde ang. USA

Jeg har lige været til et online møde med Cultural Care hvor jeg har hørt om ALT inde for det år eller to jeg vil have i USA. Jeg troede rent faktisk at det foregik med webcam og lyd men nej det var kun ham der kunne snakke og så kunne man se et slideshow og stille spørgsmål via en chat. Jeg var faktisk rigtig glad for det her møde, fordi jeg fik svar på rigtig mange spørgsmål og så fortalte han også om sit år i USA.
Han fortalte bl.a. at hvis man kom til at bo i Californien skal man op til en køreprøve IGEN selvom man har et dansk! Men det skulle være ret nemt og hvis du dumper teorien kan du tage den 3 gange på samme dag. Køreprøven er kun en tur rundt om bygningen og så skal kørelæren bare sige om du kan blinke og dreje på rettet ;-). Derudover må man også dreje til højre i lysskryds over for rødt! Det sådan nogle ting der er meget rart at vide, haha. Men det bliver sikkert møg forvirrende for mig!
Så fortalte han også at mange af hans amerikanske venner overhovedet ikke vidste så meget om EU/DK. f.eks. kom der spørgsmål som: Har i internet i Danmark? WHAT :-D hahah. og om Danmark var Paris's hovedstad - meget godt klaret når man tænker på at Paris ikke er et "land" men en hovedstaden i Frankrig.
Derudover fik jeg også afvide at når jeg skal vælge fag jeg vil studere på det college jeg kommer på, kan jeg vælge mellem ALT - han snakkede om at der var omkring 1000 fag at vælge imellem. En af hans au pair veninder studeret f.eks. tegnesprog og mavedans??? haha - nok ikke lige hvad jeg vil vælge ;-)

Så spurgte jeg om hvordan familien har det med alkohol - svaret var egentlig meget fint. Hvis jeg er 21 så kan de ikke sige at jeg ikke må drikke alkohol i min fritid. Det passer mig fint, fordi jeg var lidt trist over hvis jeg ikke kunne more mig nytårs aften eller hvis der var nogle andre arrangementer ;-)

Men jeg skal lige hilse og sige at jeg stadig er SÅ nervøs over det interview jeg skal til den 25 december.
Jeg HADER at snakke engelske med danske personer eller folk jeg kender. Så snart jeg er i et andet land forsøger jeg meget gerne uden problemer. Men jeg ved bare at der går en sort klap ned når jeg skal snakke engelsk med ham. (han skal lige høre om jeg kan inden han siger at jeg kan tage afsted)
Og det er noget lort! :-(

Det meget godt klaret at jeg er ved at få et føl over at skulle snakke engelsk i 5-10 min. med en dansk person men ikke for et helt år eller to i usa? Der må være noget galt med mig ;-) haha




Ingen kommentarer: