mandag den 13. august 2012

usa er ikke kun ost og friture

Jeg lå lige og funderet over hvor utrolig aktive folk er her hvor jeg bor - jeg har faktisk kun et få af de der typisk store amerikanere i deres store biler men 90% af de mennesker der bor i det her nabolag er jo næsten som at se Ken og Barbie på tur. Nu er det også en i et meget velhavende område jeg bor i og det gør selvfølgelig også en forskel - men... jeg må da indrømme at jeg havde forventet lidt at se lidt mere dovenskab inden jeg kom her over. Der er altid gang i den i parkerne, fitness centeret, fodboldbanerne, tennisbannerne, basketbanerne og jeg kunne blive ved.. Man kan næsten ikke undgå at se op til flere par gå ture hver aften og løbere om morgenen. Men okay.. kan godt se et mindre "problem" på restaurenterne.. Der er ost på/i alt og så er det ikke bare en smule, det er jo næsten ost med "mad" og så er det ret normalt at få chips i stedet for almindelige kartofler - men man kan selvfølgelig også vælge pommefritter, friture stegte kartoffel ting jeg ikke aner hvad hedder og andre kalorie fyldte ting. Men tilgængel ser du næsten på alle restaurenter et lille tal under menuen hvorpå du kan se hvor mange kalorier der er i denne ret (hvilket jeg ELSKER!). Fordi hvis jeg er i tvivl om 2 retter - så vælger jeg da bare den mindst kaloriefyldte ret. TAK fordi de har gjort mit liv meget nemmere når jeg tager på restaurent. (dvs. et par gange om ugen - det er jo ret normalt her).
I dag har jeg forresten lavet en fantastisk pasta salat! ååh hvor var den lækker!

- Pasta (surprise)
- kylling stegt med hvidløg, chili, salt, pepper, karry og paprika
- kogte æg
- broccoli stegt i olie og hvidløg
- salat
- tomat
- avokado
- agurk
- peperfrugt
- 3 slags nødder

Lille tip: Pastaen, kyllingen og broccolien vender du sammen inden du fixer salaten, fordi så ligger pastaen og får lidt smag fra kyllingen og broccolien. Og lad endelig være med at putte avokadoen i salaten hvis du laver til 2 dage - bare skær det du skal bruge til nuværende tidspunkt.

Muuums - en hurtig, sund og lækker lille pasta salat!


lææækkert!

Det lokale trænings center jeg opholder mig i :-)


Altså, jeg elsker jo at der er tv lige foran snotten på mig når jeg knokler! ;-)

Haha, da jeg kom hjem fra træning - så ligger gøg og gokke og dovner den.
jaajaa - jeg ved godt jeg ikke har redt min seng! 

Ingen kommentarer: